centrum designu gdynia

Rozwiń swoją markę

9 maja br. zapraszamy na debatę Rozwiń swoja markę, podczas Targów Designu i Aranżacji Wnętrz About Design.

Młodzi projektanci uczą się jak projektować, niestety nie zawsze wiedzą jak promować i sprzedać swój projekt. Budowanie własnej, rozpoznawalnej marki to długi i pracochłonny proces, który wymaga od projektanta umiejętności biznesowych.

Jak stworzyć własną markę? Co zrobić, żeby projekty stały się pożądane? Czy w zglobalizowanym świecie małe firmy projektowe mają szanse przebić się w branży? Na te i wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć podczas debaty „Rozwiń swoją markę?”.

Do rozmowy zaproszono grono pomorskich projektantów – tych, którzy już osiągnęli rynkowy sukces i tych, którzy dopiero startują. Poznamy tajniki ich sukcesu i zwrócimy uwagę na problemy, które napotkali na swojej drodze.



W debacie wezmą udział :

Robert Kowalczyk architekt, absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej. Swoje doświadczenie zdobywał w Szkockim biurze architektonicznym Gareth Hoskins Architects. Od 2013 współzałożyciel firmy Aeon Form, wprowadzającej współczesne wzornictwo na rynek funeralny. Marka została doceniona w wielu konkursach biznesowych, w tym również na rynku międzynarodowym. Członek rady fundacji Architektura Plus, poszerzającej świadomość architektoniczną i wzorniczą wśród dzieci i młodzieży. www.aeonform.com .

Klaudia Kuhn. Architekt wnętrz, projektant mebli. Urodzona w Człuchowie, 1986r. Doktorantka na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Zajmuje się badaniem wpływu przestrzeni publicznej na człowieka. Od 2011 roku prowadzi autorską pracownię projektową Interior Records. W ramach której oferuje projekty przestrzeni prywatnej, publicznej oraz projekty mebli.

Jan Maroszek. Artysta plastyk, architekt wnętrz oraz projektant mebli. Absolwent wydziału Architektury i Wzornictwa Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz wydziału Architektury w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Z jednej strony wszechstronnie wykształcony plastycznie artysta wizjoner z uporem maniaka wprowadzający w życie swoje szalone pomysły. Z drugiej strony twardo stojący na ziemi praktyk posiadający gruntowną wiedzę techniczną popartą latami doświadczeń przy pracy w przedsięwzięciach projektowych w Polsce i za granicą. Od 2011 roku związany z pracownią Interior Rec. www.interiorrecords.pl .

Paulina i Jacek Ryń. Razy2. Tworzą to co ich w danej chwili intryguje i ciekawi. Szukają wyzwania, a później starają się stawić jemu czoła. Dany przypadek obserwują z 2 różnych punktów widzenia, maksymalnie wnikliwie. To co projektują chcą utrzymywać w ryzach prostoty i czytelności. Dopiero gdy otrzymują zadowalającą ich strukturę dobieramją odpowiednie środki. Dlatego też często podejmują współpracę z innymi projektantami, architektami i specjalistami w danej nurtującej ich dziedzinie. Jak dotąd udało im się zdobyć Dobry Wzór 2012, statuetki Machina Design Award, Nagrodę Oświetleniową Osram, Wyróżnienie od DuPont i wiele innych. Ich projekty prezentowane były na wielu targach, wystawach i festiwalach takich jak: Designers’Open w Lipsku, Tendence Frankfurt, Łódź Design Festival, Gdynia Design Days, DesignBoom Mart, DMY Berlin, Przetwory, Wartość Dodana w Wilnie, Etnoinspiracje. Kuratorzy organizowanej przez Centrum Designu Gdynia wystawy „Smak przedmiotu” prezentowanej podczas Milan Design Week. www.razy2.com .

Krzysia Staniszewska tworzy markę OD, założoną z myślą o kreowaniu produktu z pogranicza standardu i nowoczesności, z połączenia stylów klasycznych i sportowych oraz w myśl idei unisex. Absolwentka wydz. Wzornictwa Przemysłowego na ASP w Gdańsku, a z pasji do projektowania, konstruktor, krawcowa, badacz i technolog. Jako „jednoosobowa działalność gospodarcza”, zajmuje i scala wszystkie procesy – projektowanie, prototypowanie, wdrażanie, planowanie materiałowe i działania produkcyjne. Stawia pierwsze kroki w budowaniu wizerunku marki, powstałej podczas wdrażania autorskich projektów obuwia i realizacji marzeń. www.theod.pl .

Organizator: Centrum Designu Gdynia – część Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia działająca od 2011 roku na rzecz kompleksowego wsparcia rozwoju i promocji sektorów kreatywnych w mieście, na Pomorzu i w regionie Morza Bałtyckiego. Do głównych zadań należy: promocja polskich projektantów na rynku krajowym i zagranicznym, propagowanie współpracy pomiędzy przedsiębiorcami i projektantami, integracja środowiska naukowego z biznesowym, wsparcie działań edukacyjnych, działania w przestrzeni publicznej Gdyni. www.centrumdesignu.gdynia.pl


Debata : Rozwiń swoją markę
9 maja 2014 | godz. 14.40 - 16.10
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk