ppnt gdynia | centrum designu

Program Design talks Business Sustainability Summit 2022

Poznaj biznesową wartość zrównoważonych produktów i usług. Zobacz co przygotowaliśmy  dla uczestników w tym roku.

Design talks Business Sustainability Summit dostarcza praktyczne narzędzia i wiedzę oraz najświeższe inspiracje pozwalające rozwijać biznes w oparciu o zrównoważone projektowanie produktów i usług. Jako uważni obserwatorzy zmian w przemyśle oraz specjaliści pracujący na styku biznesu i projektowania, zbieramy i uważnie selekcjonujemy dla Was aktualny rynkowy know-how. Nasz program tworzymy na bazie case studies projektów, które osiągnęły sukces, oraz wiedzy międzynarodowego grona uznanych praktyków. Przedsiębiorcom dostarczamy esencję tego, co najważniejsze w pracy z tworzeniem zrównoważonych produktów, usług i modeli biznesowych. Wspólnie tworzymy przestrzeń wymiany wiedzy, spotkań i współpracy.

Dzień 1 | 8.07

wszystkie bloki odbywają się w języku angielskim, tłumaczone symultanicznie na język polski. 

9:20-9:50 | Networking & Check In

Przestrzeń porannego networkingu przy kawie w atmosferze kuluarowego spotkania. To nieformalne wydarzenie pozwoli Ci poznać przedstawiciel(k)i biznesu, przemysłów kreatywnych oraz specjalistki i specjalistów uczestniczących w wydarzeniu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10:00-10:40 | blok #1 

zrównoważony rozwój i potrzeby konsumentów 

Jak wykorzystać nowe potrzeby rynkowe, aby tworzyć przyszłościowe zrównoważone rozwiązania dla biznesu? Tematyka zrównoważonego rozwoju i roli firm w tym obszarze osiągnęła najwyższy poziom w historii. Wzrost nowego rodzaju potrzeb konsumenckich wytwarza potencjał do zmian w projektowaniu produktów, usług i modeli biznesowych.

prelekcje:

Jaka jest rola biznesu w tworzeniu zrównoważonego stylu życia? | Markus Terho [FI] Sustainable Everyday Life at Sitra, Project Director

rozmowa z prelegentami
moderacja [EN]: Päivi Tahkokallio [FI] Design+, Founder and CEO

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10:40-11:40 | blok #2

zmiana paradygmatów i przemiana przemysłu

Jaką wartość dla biznesu niesie ze sobą transformacja w kierunku zrównoważonego projektowania? Jaki potencjał i bariery wiążą się z wprowadzaniem odważnych zmian w modelu biznesowym? Czym jest odpowiedzialny biznes?  Wraz z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym i narastającym głosem społecznym w tym obszarze, coraz więcej firm i wpływowych liderów publicznie kwestionuje przestarzałe modele ekonomiczne. Dziś rozwijanie firmy jedynie w oparciu o chęć zaspokojenia akcjonariuszy może nie wystarczyć. Przedsiębiorstwa są integralną częścią społeczeństwa i ponoszą odpowiedzialność za troskę i swój wpływ na nie. 

prelekcje: 

Odpowiedzialna firma - czyny przemawiają głośniej niż słowa | Thibaut Dols [NL] Patagonia Europe, Sales Lead Eastern Europe & MEA

Projektowanie kolejnego paradygmatu | Lars Urheim [NO] Ogoori, CEO

rozmowa z prelegentami
moderacja [EN]: Päivi Tahkokallio [FI] Design+, Founder and CEO
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11:40-12:40 | przerwa: stoły tematyczne i networking

Stoły Tematyczne oraz animowany networking to dodatkowa możliwość interakcji z ekspertami, zgłębienia danego tematu oraz wymiany perspektyw.

11:40-13:40 | portfolio slam

Portfolio Slam to otwarte zaproszenie dla osób z pogranicza designu i biznesu – projektantów wizualnych, doświadczeń, usług i strategii. Przyjdź, aby pochwalić się swoim doświadczeniem, otrzymać feedback i przedyskutować przyszłe możliwości. Co 10 minut odbywać się będzie indywidualna z branżowym ekspertem z frog. Wymagane zapisy. Liczy się kolejność zgłoszeń.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12:40-13:40 | blok #3

nowe modele biznesowe wspierające cyrkularną transformację

Jak korzystać z potencjału gospodarki obiegu zamkniętego aby wytworzyć wartość dla firmy? Jak korzystać z istniejących już zasobów w projektowaniu produktów i usług?  Jakich nowych usług i materiałów potrzebują firmy chcące rozwijać się cyrkularnie? Aby w pełni korzystać z potencjału gospodarki obiegu zamkniętego, rynek potrzebuje nowych dostawców, produktów, usług i modeli biznesowych. Cyrkularna transformacja wytwarza nowe zapotrzebowanie na rynku o niskiej konkurencyjności i dynamicznie rosnącym popycie.
Dziś coraz trudniej uciec od wyzwań społecznych i środowiskowych. Ochrona i rozwój naszego dobrostanu to praca grupowa. Odpowiedzialność społeczna biznesu i regeneratywne podejście do gospodarki mogą stać się konkurencyjnym wyróżnikiem, ale i siłą naprawczą w otaczającym nas ekosystemie. Jak zatem biznes może odnaleźć się w tym procesie zmian, który jest konieczny i stale postępuje? Czy zabranie głosu i działania biznesu we wspólnej sprawie to ryzyko czy szansa?

prelekcje:

Jak podejście serwisów randkowych może przyspieszyć transformację w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym? | Christian van Maaren [NL], Excess Materials Exchange, Founder 

Odpad, czyli surowiec | Piotr Woźniakowski [PL] Cyrkl, Country Manager

rozmowa z prelegentami
moderacja [EN]: Päivi Tahkokallio [FI] Design+, Founder and CEO

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13:40-14:00 | przerwa i networking

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14:00 – 15:00 | blok #4

transformacja gospodarcza poza zrównoważonym rozwojem

W jaki sposób firmy mogą wyjść poza zrównoważony rozwój i przygotować się na Następną Gospodarkę? Jak projektować dla biznesu zorientowanego na ekosystem i transformację regeneracyjną? Jakie zmiany są potrzebne w gospodarce XXI wieku, jeśli mamy zaspokoić potrzeby wszystkich ludzi w ramach dostępnych zasobów? Transformacja biznesu w kierunku zrównoważonego rozwoju wymaga szerszej perspektywy. Jeśli firmy chcą osiągnąć swoje cele związane z regeneracją i dystrybucją, muszą najpierw przeprojektować swoje misje, partnerstwa, zarządzanie, własność i finanse.

prelekcje: 

Transformacja gospodarcza i dobrobyt człowieka | Erinch Sahan [UK] Doughnut Economics Action Lab (DEAL), Business & Enterprise Lead

Wykraczając poza zrównoważony rozwój | Kara Pecknold [DE] frog, Executive Design Director and Global Lead for Sustainability

rozmowa z prelegentami
moderacja [EN]: Päivi Tahkokallio [FI] Design+, Founder and CEO

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:00 – 15:30 | przerwa networkingowa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:30 – 17:45 | blok #5 

Równoległe sesje warsztatowe 
Wymagane zapisy. Aby wziąć udział w warsztacie kup pakiet:
Premium lub Premium +

To pogłębiająca część wydarzenia, gdzie uczestnicy biorą sprawy w swoje ręce i na własnej skórze sprawdzają jak w praktyce korzystać z narzędzi i kompetencji pozwalających tworzyć zrównoważone zmiany w biznesie. W pierwszym dniu programu znajdują się 3 unikatowe warsztaty prowadzone przez ekspertów z wiodących organizacji z Polski i zagranicy, w językach polskim lub angielskim.

Kompas zrównoważonego biznesu | Lukáš Jan Němec [CZ] Pábení, Service Designer

Kryzys wyobraźni a przyszłość wody | Krzysztof Bogomaz [PL] Ergodesign, Head of Strategy Development,  Marcin Maciejewski [PL] Ergodesign 

Kompetencje cyrkularne w biznesie | Agata Miryn-Sienkiewicz [PL] 
Next Good Thing

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:30 – 17:45 | projekcja filmu "Wymyślić świat na nowo" 

Wydarzenie dostępne w pakiecie regular, obowiązują zapisy
*projekcja odbywa się równolegle z warsztatami.
 

Film odważnie obrazuje przyszłość, w której ludzkość nie tylko przetrwa, ale i rozkwitnie, dzięki zmianom globalnych paradygmatów i poszanowania ograniczeń zasobów naszej planety. Poznaj czterech wybitnych ekspertów, którzy mierzą się z współczesnymi kryzysami środowiskowymi, gospodarczymi i społecznymi. Każdy z nich postuluje system oparty na uniwersalnych zasadach natury, ponownym wykorzystywaniu wszystkiego i niemarnowania niczego.


dzień II | 9 lipca 

9:45-10:15 | networking & check in

Przestrzeń porannego networkingu przy kawie w atmosferze kuluarowego spotkania. To nieformalne wydarzenie pozwoli Ci poznać przedstawiciel(k)i biznesu, przemysłów kreatywnych oraz specjalistki i specjalistów uczestniczących w wydarzeniu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10:20-11:55 | blok #6
jak zainicjować zrównoważoną zmianę w firmie?

Jak wprowadzać zrównoważony rozwój w oparciu o twarde dane, dobrze określone cele i mierzalne parametry? Jakiej wiedzy, umiejętności i narzędzi potrzebuje inicjator zrównoważonych zmian w firmie? Zrównoważony rozwój to nadal obszar, w którym jest więcej teorii niż praktyki. Przez to, że dopiero teraz powstają stanowiska pracy z tym związane, nie znajdziemy w księgarni zbyt wielu poradników, jak od wewnątrz wprowadzać zrównoważone zmiany w firmie, produktach i usługach. 

prelekcje:

Jak wprowadzić zieloną rewolucję w firmie? | Zuzanna Mazurek (PL) Packhelp, Head of Sustainability

rozmowa z prelegentami
moderacja [PL]: Anna Miazga [PL], Sustainability Manager, Accenture
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10:55-11:55 | blok #7
wartość etyki i odpowiedzialności społecznej w biznesie

Jak biznes może odnaleźć się w procesie zmian, związanych z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi przed jakimi stoimy? Jakie biznesowe ryzyko i korzyści niesie za sobą podjęcie działań we wspólnej sprawie? Dziś coraz trudniej biznesowi stać obojętnie wobec wyzwań społecznych i środowiskowych. Etyka i odpowiedzialność społeczna biznesu może stać się nie tylko konkurencyjnym wyróżnikiem, ale i wzmocnić dobrostan otoczenia, w którym operuje.

prelekcje: 

Zrównoważony cyfrowy świat i odpowiedzialność firm IT | Karolina Długosz [PL] Netguru, Sustainability Lead

Zysk – czy to przeważający cel spółki? Perspektywa B Corp | Wojciech Bagiński [PL] Impactiv.Law, B Lab Global Public Policy Group, B Lab Market Explorer for Poland

rozmowa z prelegentami
moderacja [PL]: Anna Miazga [PL], Sustainability Manager, Accenture

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11:55-12:55 | przerwa: stoły tematyczne i networking

Stoły Tematyczne oraz animowany networking to dodatkowa możliwość interakcji z ekspertami, zgłębienia danego tematu oraz wymiany perspektyw. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12:55-13:55 | blok #8
zrównoważone łańcuchy dostaw

Jak wytworzyć zrównoważone innowacje w łańcuchu dostaw? Jakie narzędzia wykorzystać do zmiany postaw w firmie, budowania strategii oraz zmian w łańcuchach wartości? Wytwarzane współcześnie produkty i usługi stoją nie tylko pod presją, aby być najlepsze, ale i najbardziej zrównoważone. Skuteczna droga do ich tworzenia opiera się na współpracy i budowaniu ekosystemów. Zrównoważone produkty nie będą mogły istnieć bez zrównoważenia łańcuchów dostaw.

prelekcje: 

Projektowanie zrównoważonego łańcucha dostaw w geopolityce | Katarzyna Geiger [CH] MBP Solutions, Head of Supply Chain

Trwać czy przetrwać? Paradoksy innowacyjności a rozwój zrównoważonego biznesu | Piotr Nejman [PL] We are Circular, Founder 

rozmowa z prelegentami
moderacja [PL]: Anna Miazga [PL], Sustainability Manager, Accenture

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13:55 – 14:50 | blok #9
szersze spojrzenie na interesariuszy

Biznes, żeby dynamicznie wzrastać, potrzebuje opierać się na sytuacji, w której wygrywa każdy. Strategia powinna opierać się na tezie, że korzyści z działania powinny docierać do wszystkich – nawet do osób, które nigdy nie skorzystały z naszego rozwiązania. Jak wyjść poza proste ramy, gdzie po jednej stronie znajduje się klient, a po drugiej oferent usługi/produktu? Jak uwzględnić potrzeby interesariuszy pozaludzkich podczas projektowania produktów i usług?

Biznes, żeby dynamicznie wzrastać, potrzebuje opierać się na sytuacji, w której wygrywa każdy. Strategia powinna opierać się na tezie, że korzyści z działania powinny docierać do wszystkich – nawet do osób, które nigdy nie skorzystały z naszego rozwiązania. Jak wyjść poza proste ramy, gdzie po jednej stronie znajduje się klient, a po drugiej oferent usługi/produktu? Jak uwzględnić potrzeby interesariuszy pozaludzkich podczas projektowania produktów i usług?

prelekcje: 

Dlaczego biznes dążący do autodestrukcji może się opłacać? | Anna Kurnatowska [PL] Too Good To Go, Country Manager

Twoja kolejna persona będzie nie-ludzka! | Monika Sznel [PL] Design & UX Researcher

rozmowa z prelegentami
moderacja [PL]: Anna Miazga [PL], Sustainability Manager, Accenture
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14:50 – 15:15 | blok #10

biznesowa wartość trendów środowiskowych

Jak w czasach niepewnych i dynamicznych zmian pracować z innowacją, zauważać trendy i myśleć o przyszłości?

prelekcje: 
Trendy środowiskowe - od „nice to have” do „must have” | Aleksandra Kulińska [PL] infuture.institute, Future Change Analyst

---------------------------------------------------------------------------------------------------

15:25 – 15:55 | przerwa networkingowa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15:55 – 18:00 | blok #11

Równoległe sesje warsztatowe 

Wymagane zapisy. Aby wziąć udział w warsztacie kup pakiet: Premium lub Premium +

To pogłębiająca część wydarzenia, gdzie uczestnicy biorą sprawy w swoje ręce i na własnej skórze sprawdzają jak w praktyce korzystać z narzędzi i kompetencji pozwalających tworzyć zrównoważone zmiany w biznesie. W pierwszym dniu programu znajdują się 3 unikatowe warsztaty prowadzone przez ekspertów z wiodących organizacji z Polski i zagranicy, w językach polskim lub angielskim.

Zdobywanie nowych perspektyw z MethodKit | Ola Möller [SE], MethodKit, Learning Designer; Bettina Schwalm [SE], Next Agents, Foresight Analyst

Jak szukać i znaleźć ukryty potencjał zrównoważonej zmiany w biznesie? |
Paweł Mikołajczyk [PL], Change Pilots, Circular Economy Research Pilot; Henryk Stawicki [PL], Change Pilots, Sustainable Design Strategy Pilot


zespół Design talks Business 
PPNT Gdynia | Centrum Designu: Ewa Chudecka, Magdalena Stalewska, Natalia Kawczyńska
Change Pilots: Henryk Stawicki, Justyna Turek, Ewa Browarczyk, Paweł Mikołajczyk.