Nasze wybory konsumenckie i codzienne decyzje są głównymi czynnikami wpływającymi na emisję dwutlenku węgla. Jak moglibyśmy na nie wpłynąć, aby zapewnić ludziom atrakcyjny zestaw rozwiązań, które budowałyby dobre, zrównoważone życie dla każdego z nas?
Dlaczego zrównoważone decyzje nie stały się dominującymi zachowaniami konsumenckimi? Jakie główne czynniki motywacyjne stojące za codziennymi wyborami konsumenckimi i jak je wykorzystać w biznesie?
Często dochodzą do nas informacje o globalnym kryzysie klimatycznym, zwykle doprawione druzgocącymi przepowiedniami końca świata i brakiem nadziei. Przedstawione rozwiązania, jak temu zapobiec, są zwykle przekazywane w formie negatywnej: unikaj tego, nie rób tamtego, ratuj to.
Jednak powtarzanie informacji o wadze problemu nie przekonało nas do podjęcia dostatecznych działań. W ciągu mniej niż 10 lat musimy osiągnąć znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla, aby utrzymać się w granicach 1,5 stopnia globalnego ocieplenia. Wierzymy, że pozytywne ujęcie informacji może zainspirować więcej ludzi do zdecydowanych, zrównoważonych działań każdego dnia oraz do wybierania ekologicznych produktów i usług, które je ułatwiają. Przez ostatnie cztery lata Fiński Fundusz Innowacji Sitra stworzył i zbadał nowe podejścia i narracje, aby zainspirować nas, zwykłych obywateli, do podejmowania bardziej skutecznych codziennych aktywności i umożliwienia nam dokonywania lepszych wyborów. Poprzez dziesiątki projektów – realizowanych wspólnie z firmami, miastami, decydentami politycznymi i osobami prywatnymi – Sitra pokazuje, że „ekologiczny styl życia” nie jest czymś, co można osiągnąć jedynie poprzez obniżenie jakości życia lub pogorszenie dobrostanu. W rzeczywistości osiągnięcie zrównoważonego stylu życia polega na konstruowaniu nowych norm i przyjmowaniu podejścia, które jest dobre zarówno dla człowieka, jak i jego otoczenia. Wizją i celem pracy funduszu jest zrównoważona codzienność jako dobre życie. Nic nie jest lepszym akceleratorem zmian niż inspiracja.
● Dowiedz się, dlaczego zrównoważone decyzje nie stały się dominującymi zachowaniami konsumenckimi.
● Poznaj główne czynniki motywacyjne stojące za naszymi codziennymi wyborami i dowiedz się, jak je wykorzystać w biznesie lub tworzeniu polityki.
● Sprawdź, jakich zrównoważonych wyborów w życiu codziennym już teraz dokonują ludzie, jakie działania planują podjąć oraz które decyzje są dla nich wyzwaniem.