ppnt gdynia | centrum designu

Sustainability story. Komunikacja zrównoważonych projektów w biznesie

Sustainability. To pojęcie zasługuje na uwagę nie tylko ze względu na swoją popularność. Idea zrównoważoności przekłada się bezpośrednio na strategie biznesowe. Jednocześnie komunikowanie zrównoważonych projektów i ambicji wiąże się z wieloma wyzwaniami. 

Wartość rozwiązań, które mają na uwadze dobro środowiska i przyszłych pokoleń, dostrzegamy dziś we wszystkich branżach, w każdym obszarze ich działalności. Opinia publiczna oczekuje od przedsiębiorstw podjęcia odpowiedzialnych działań. Klienci, inwestorzy i pracownicy domagają się jednocześnie przejrzystej komunikacji i transparentności.

Komunikacja zrównoważonego rozwoju wiąże się z angażowaniem klientów i inwestorów w informowanie o wyzwaniach, zobowiązaniach i postępach w tym zakresie. Każda firma wchodzi na ścieżkę sustainability z innym bagażem doświadczeń, celami i założeniami. Jak zatem sprawnie mówić o swoich zrównoważonych projektach i ich etapach realizacji bez posądzenia o greenwashing? Jak opowiadać własną historię zrównoważonej transformacji bez kopiowania pomysłów innych? Oraz, wreszcie, jak rozmawiać o sustainability po polsku?

Program wydarzenia obejmuje studia przypadku firm Amica, Kinnarps oraz agencji Q&A Communications. Analiza tych przykładów rozpocznie dyskusję z udziałem publiczności i zaproszonych gości - Aleksandry Krawsz-Kubicy (Kinnarps Marketing & PR Director) Macieja Krzysztoszka (Amica ESG Manager) oraz Przemysława Wojaka (Q&A Communications Managing Partner). Ich historie jako specjalistów-praktyków, którzy adresowaniem potencjału zrównoważonego biznesu zajmują się od dawna, będą przykładem, jak rozwijać i komunikować produkty i organizacje w duchu idei sustainability.

prelekcje: 

Jak tworzyć wnętrza zgodne z koncepcją zrównoważonej cyrkularności i jak o tym rozmawiać? |  Aleksandra Krawsz-Kubica
Każdego roku w Europie wyrzuca się ponad 10 milionów ton mebli. To, że coś wpisuje się w założenia gospodarki obiegu zamkniętego, nie oznacza automatycznie, że jest zrównoważone.
Kinnarps przywiązuje dużą wagę do opracowywania ponadczasowych rozwiązań do aranżacji wnętrz oraz mebli, które charakteryzują się jak najdłuższym cyklem życia produktu, i właśnie dlatego wprowadza koncepcję zrównoważonej cyrkularności. Jakie są jej główne założenia i na czym ona polega?

Zrównoważony rozwój w niezrównoważonych czasach. Jak komunikować, by nie eskalować? | Maciej Krzysztoszek
Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa waży coraz więcej, a oczekiwania interesariuszy coraz częściej się rozmijają. Wyzwaniem naszych czasów staje się zaufanie, u podstaw którego leży otwarta komunikacja. Dynamika zmian i niestabilność otoczenia, w którym funkcjonuje biznes, weryfikuje cele zrównoważonego rozwoju i różnicuje oczekiwania interesariuszy: klientów, dostawców, inwestorów, pracowników etc. Komunikacja działań w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej coraz częściej jest narażona na krytykę, a niekiedy prowadzi do eskalacji napięć. Dlatego wartością naszych czasów staje się zaufanie, które polski socjolog, Piotr Sztompka definiuje jako „zakład podejmowany na temat niepewnych, przyszłych działań innych ludzi”.

Komunikacja zrównoważonego rozwoju: przez emocje do zmiany postaw | Przemysław Wojak
Komunikacja jest sztuką przekazywania emocji. Wspięcie się  na wyżyny komunikacji ma ogromne znaczenie w sytuacji, w której od komunikacji właśnie zależy to, czy osiągniemy cele zrównoważonego rozwoju (SDGs). A także - w kontekście kryzysu klimatycznego -  to, czy przetrwamy. Dlatego umiejętnie stworzony, emocjonalny przekaz może zmienić postawy i  pozwoli przejść od słów do czynów. 

DtB Meetings jest częścią głównego wydarzenia Design talks Business Sustainability Summit, które odbędzie się w ramach festiwalu Gdynia Design Days.

spotkanie: Sustainability story. Komunikacja zrównoważonych projektów w biznesie
moderacja: Henryk Stawicki 
goście: Aleksandra Krawsz-Kubica, Maciej Krzysztoszek, Przemysław Wojak

Agenda: 
18:00-18:30 Prezentacje prelegentki i prelegenta
18:30-19:00 Moderowana dyskusja panelowa
19:00-19:30 Animowany networking.


kiedy?
07.12.2022, start godz. 18:00 (otwarcie drzwi 17:30)
gdzie? Młyńska 12, 61-714 Poznań, Polska
wydarzenie bezpłatne, obowiązują zapisy


W ramach „Design talks Business | Sustainability story. Komunikacja zrównoważonych projektów w biznesie” policzymy ślad węglowy wydarzenia.
Jak?
Co z tego wynika?
Jeśli chcemy coś zmienić, musimy to poznać. Dlatego najpierw przystępujemy do liczenia, aby na przyszłość wiedzieć, jak możemy redukować nasz ślad węglowy. Co więcej, dzięki wsparciu Q&A Communications skompensujemy emisję za pomocą najwyższej jakości offsetów z projektów agroleśnych TerGo.

Jak mogę pomóc jako uczestnik?
Przyjedź na konferencję transportem publicznym i pomóż nam uzyskać jak najdokładniejszy wynik, odpowiadając na kilka pytań w ankiecie. Dla lepszej przyszłości Ziemi! Więcej o projekcie agroleśnym Tergo przeczytacie tutaj:
https://pl.tergo.io/biznes-z-tergo/projekt-agrolesny-belize/
https://pl.tergo.io/blog/slad-weglowy/dlaczego-nasz-projekt-w-belize-znacznie-wykracza-poza-kompensacje-co2/

goście: 

Aleksandra Krawsz-Kubica - Marketing & PR Director Kinnarps Polska
Absolwenta Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Public Relations przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN i Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW.
Marketing & PR Director w Kinnarps Polska. Odpowiada za strategię marketingową i komunikacyjną firmy na rynku polskim spółki-córki szwedzkiego koncernu Kinnarps AB, który jest największym dostawcą rozwiązań biurowych w Europie. 

Maciej Krzysztoszek -  rzecznik prasowy Grupy Amica
Odpowiada za komunikację korporacyjną oraz obszar ESG. Wcześniej był związany z LINK4, w którym zarządzał komunikacją zewnętrzną, w tym działaniami PR i relacjami z mediami, oraz komunikacją wewnętrzną. Od 2018 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i koordynator Klubu investor relations PSPR. W przeszłości związany z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego, w którym realizował kampanie społeczne i odpowiadał za kontakty z mediami. Ma także ponad 8-letnie doświadczenie dziennikarskie, które przez lata zdobywał w redakcjach biznesowych, m.in. TVN CNBC, TV Biznes, Bloomberg Businessweek Polska i Rzeczpospolita. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Przemysław Wojak - Q&A Communications Managing Partner
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie, które zdobywał w różnych aspektach obszaru komunikacji konsumenckiej zarówno z perspektywy agencji, jak i klienckiej. Zakres projektów, w które był zaangażowany, obejmuje rozwój nowych produktów, media i PR, zintegrowane i bezpośrednie kampanie marketingowe oraz marketing partyzancki. Od 2000 roku Dyrektor Kreatywny i Partner w TEQUILA\Polska, Partner Zarządzający od 2007 roku. Z nim na pokładzie Agencja zdobyła 7 tytułów Agencji Roku oraz wyróżnienia, które dały TEQUILA\ pozycję najbardziej utytułowanej polskiej agencji marketingu zintegrowanego (m.in. Grand Prix Golden Arrow, Best of Europe i Golden Effie) Ostatnie 11 lat poświęcił PR połączonemu z komunikacją zintegrowaną oraz digital jako Partner Zarządzający w firmie komunikacyjnej Q&A Communications (laureatka Złotych Spinaczy) z biurami zarówno w POZ, GDA. Będąc jurorem festiwalu Cannes Lions inspiruje od 12 lat środowisko reklamowe i marketingowe organizując spotkania na kanwie festiwalu kreatywności w Cannes – Cannes Lions Creative Comms Meetings. Pasjonuje się marketingiem (dziesiątki artykułów, w tym Harvard Business Review o multitaskingu w mediach) oraz sustainability, uwielbia swoją rodzinę (żonaty, 3 dzieci). Wolny czas poświęca na bieganie, snowboard, żeglarstwo, czytanie i podróże.


Partner wydarzenia: Kinnarps 
Partner redukcji śladu węglowego: Q&A Communications, 
Tergo.io