Uwzględnianie potrzeb nie-ludzkich interesariuszy w procesie projektowania produktów i usług może być dla wielu ludzi wciąż czymś szokującym. Oswoimy to! Podczas tego wystąpienia dowiesz się, w jaki sposób możesz wejść do świata projektowania zorientowanego na… ekosystem!
Podejście do projektowania zorientowanego na użytkownika (UCD) i na człowieka (HCD) wprowadziły rewolucję w zakresie tego, jak powstają rozwiązania dla tych, którzy ostatecznie płacą za nie. Niemniej, w metodologii, stosowanych narzędziach i miernikach skuteczności tych rozwiązań wciąż nie uwzględniamy ceny, jaką za ich funkcjonowanie ponosimy my: biocenoza i biotop - lasy, ludzie, pustynie, ptaki, morza czy rzeki.
Przez dekady, czy wręcz wieki, eksploatowaliśmy nasze ekosystemy (ludzkie i nie-ludzkie) bez głębszej refleksji dotyczącej długofalowych skutków prowadzenia działań zmierzających przede wszystkim do zaspokojenia potrzeb ludzkich adresatów komercyjnych produktów i usług. Na szczęście osiągnęliśmy już wyższy poziom świadomości. Czas przejść do działań.
Na kilku przykładach z rynku zobaczymy, że projektowanie zorientowane na ekosystem to nie rewolucja, ale konieczna ewolucja.
- Poznaj konkretne przykłady z rynku pokazujące różne taktyki wprowadzania projektowania zorientowanego na ekosystem do biznesu.
- Zobacz prezentację produktów uwzględniających potrzeby ludzkich i nie-ludzkich interesariuszy.
- Odkryj obszary w cyklu życia produktu, w których ich właściciele mogą wprowadzać ulepszenia minimalizujące negatywny wpływ na ekosystemy.