Zysk nie musi i nie powinien być jedynym celem spółki. W XXI wieku Gordon Gekko nie jest już bohaterem.
Firmy wprowadzające do swojego DNA cel szerszy niż zysk mogą oczekiwać znacznej przewagi konkurencyjnej, w szczególności biorąc pod uwagę nadchodzące regulacje w Unii Europejskiej. Ten potencjał dotyczy także biznesu, który już autentycznie realizuje określoną misję społeczną. Społeczność B Corpów - spółek „for profit with a social purpose” – pokazuje, że można prowadzić bardzo rentowny biznes, czyniąc przy tym dobro. Można ograniczać negatywny wpływ swojej działalności oraz aktywnie dążyć do poprawy świata i systemu ekonomicznego.
Dowiedz się o ruchu B Corp, certyfikacji B Corp, oraz potrzebie zmian w systemie ekonomiczno-prawnym w Europie oraz na świecie. Poznaj prognozy nadchodzących zmian rynkowych. Dowiedz się, dlaczego B Corpy stanowią najlepszy przykład, że stakeholder economy oraz stakeholder corporate governance działa w praktyce.
- Dowiedz się, dlaczego zysk nie musi być jedynym celem spółki i jak te kwestie można uregulować prawnie w Polsce i za granicą w dokumentach korporacyjnych.
- Poznaj społeczność tzw. benefit corporations oraz B Corpów, która bardzo dynamicznie rozwija się na świecie, także w Polsce.
- Dowiedz się, dlaczego firmy wprowadzające do swojego DNA (dokumentów korporacyjnych, w tym umów spółek i statutów) cel (purpose) szerszy niż zysk, mogą oczekiwać znacznej przewagi konkurencyjnej biorąc pod uwagę nadchodzące regulacje w Unii Europejskiej.