ppnt gdynia | centrum designu

Produkt (re)discovery

Przejdźmy wspólnie przez proces dkrywania i projektowania modelu działania i oferty wpisującej się w założenia ekonomii cyrkularnej i oczekiwania konsumentów. Przeanalizujmy case study współpracy firmy doradczo-projektowej Ergodesign oraz jej klienta – producenta będącego pionierem wdrażania założeń ekonomii cyrkularnej do swojej działalności. 

"Wszystko, co jest do wymyślenia, zostało już wymyślone" - Charles H. Duell (komisarz amerykańskiego Urzędu Patentowego w 1899 r.)

Większość problemów i potrzeb ludzi została już zaspokojona. Mamy aż za dużo produktów i usług, które na nie odpowiadają. A co z potrzebami planety i innych „nie-ludzkich” interesariuszy? 
Uwzględniając nadchodzące zmiany legislacyjne, konieczność raportowania ESG oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów, redefinicja modelu działania oraz oferty wielu firm będzie niezbędna. Nie zawsze celem jest definiowanie jej zupełnie od zera. Czasem chodzi o re-deficję tego co już znamy. "Re" również dlatego, że w każdym rozwiązaniu, które będzie miało funkcjonować w ramach gospodarki obiegu zamkniętego chodzi o to, by przemyśleć je na nowo (rethink), uwzględnić możliwość naprawy (repair), ponowne użycie (reuse), odświeżenie (refurbish), a finalnie również przetworzenie (recycle).

W związku z powyższym nie myślimy już tylko produktem! Myślimy całym systemem – kompatybilnością produktu i/lub jego elementów, komponentów, materiałów na poziomie całej oferty. Zastanawiamy się, jakimi działaniami (np. firm partnerskich lub użytkowników) możemy zapewnić długi cykl życia i jak najmniej szkodliwy jego koniec.

Wykład zostanie oparty o case study współpracy firmy doradczo-projektowej Ergodesign oraz jej klienta – producenta będącego pionierem wdrażania założeń ekonomii cyrkularnej do swojej działalności. 

● Sprawdź, jak przebiega re-definicja oferty i poszukiwanie wartości dla nowych grup odbiorców w oparciu o założenia ekonomii cyrkularnej.
● Spójrz na cykl życia produktu z perspektywy konsumenta i poszukiwania wartości na każdym jego etapie.
● Naucz się myślenia całym systemem produktów i komponentów oraz usług w celu maksymalizacji wykorzystania wartości.